Conreem: aprenentatge a l’hort

Amb l’inici del treball per espais d’aprenentatge un primer grup d’alumnes del cicle de grans ha estrenat el que porta per nom Conreem i que es desenvolupa a l’Hort de l’Escola situat a les Cinc Sènies.

Els nens i nenes de quart, cinquè i sisè, en grups reduïts i barrejats, aprenen diferents continguts educatius: com plantar diferents verdures i hortalisses, el cicle natural de les plantes, prendre consciència de les condicions meteorològiques, del nostre entorn, entre d’altres. A més, el treball transversal entre diferents franges d’edat serveix per a fomentar la coneixença, convivència i aprenentatge dels alumnes.

Les sessions, que tenen una durada d’una hora i mitja, es duen a terme de dilluns a dimecres i es concentren en dues setmanes. D’aquesta manera, l’aprenentatge comença a l’aula els dilluns, on s’organitza i es presenta el que aprendran aquella setmana els alumnes. Seguidament, els dimarts, s’experimenta i posa en pràctica l’aprenentatge a l’hort per acabar aprofundint els dimecres, novament a la classe, en els continguts i efectes observats. Transcorregudes les dues setmanes els alumnes passaran a participar en un altre taller. D’aquesta manera tot l’alumnat del cicle viurà les experiències dels diferents espais.

Segons Quima Pomar, professora de cinquè A i professional a càrrec de l’espai Conreem «els objectius d’aprenentatge que persegueix l’espai són diversos: prendre contacte amb la natura, conèixer el cicle vital de les plantes, saber manipular les eines, conèixer el món rural, la feina de la pagesia, saber observar el temps… »
A més, des de que s’ha implementat aquesta nova metodologia, afegeix: «les confrontacions entre iguals estan desapareixent, les energies, motivacions, en diferents nivells d’aprenentatge afavoreix la interrelació entre els nens, el cos de professors coincidim en que l’ambient és molt més relaxat a les classes».
Afavorir l’aprenentatge entre iguals, fomentant l’experiència i aprenentatge amb sentit és l’objectiu que persegueix l’escola amb aquesta nova metodologia incorporada ja, des de finals de gener, al seu projecte pedagògic.
Els espais s’han creat per als diferents cicles: petits, mitjans i grans, tenen l’oportunitat de conviure amb d’altres nens i nenes dintre del seu mateix cicle a través de diferents propostes. Des de tallers d’expressió, sensacions, plàstica per als més petits, passant per teatre, ciència, art per als mitjans i grans fins a tractar les diferents matèries com anglès, matemàtiques o llengua en grups transversals i reduïts.