PictoEscriptura a tercer

Per segon any consecutiu l’escola incorpora el projecte de PictoEscriptura a les aules. A diferència del curs anterior, que es va fer a cinquè, ara es desenvolupa a tercer. Es va iniciar el 17 de març i tindrà una durada aproximada de 8 setmanes. Els professionals de Vox Prima que s’encarreguen del projecte assiteixen a l’escola els divendres al matí per dedicar una hora a cadascun dels tres grups. Durant la setmana, aquestes sessions es complementen amb un treball específic i de continuïtat.
El claustre també ha fet una formació de 20h sobre PictoEscriptura de gener a  mitjans de març.

La PictoEscriptura
La PictoEscriptura és un mètode d’aprenentatge que integra creativitat i el pensament visual en el desenvolupament d’una competència tan essencial com és l’escriptura. La PictoEscriptura respecta el procés creatiu del nen; a partir de la història que ell vol explicar, el mètode li proposa un itinerari de jocs i exercicis que utilitzen el dibuix i la narració visual com a eina per aprendre a escriure i redactar textos de qualitat. El nen viu en primera persona el procés de creació, edició i publicació d’un llibre, el seu llibre.
La iniciativa parteix de la idea que potser ha arribat el moment de preguntar-se si el fet de créixer rodejats d’imatges no estarà modificant també l’estil d’aprenentatge dels infants. I si és així, és necessari que l’escola incorpori metodologies destinades a formar individus creatius i flexibles, capaços no només de llegir i escriure, sinó d’interpretar multitud d’informació en format multimodal per arribar a diverses respostes i fer-se noves preguntes.
Entre d’altres resultats han constatat que l’augment de l’extensió mitjana dels textos entre 3r i 5è és del 30% amb el mètode d’ensenyament tradicional i del 100% gràcies a la PictoEscriptura. Les millores, però, van més enllà d’aspectes quantitatius i afecten a l’enriquiment de les estructures narratives o a l’ús de connectors en els textos narratius.

VoxPrima
VoxPrima és un equip d’escriptors i il·lustradors que creu que els nens han de tenir el dret a ser creatius i que implementa a les escoles de primària una metodologia d’aprenentatge nova que combina creativitat, llengua i imatge.
Entre els seus col·laboradors hi ha escriptors com Anna Manso, Bel Olid o Pau Joan Hernández i il·lustradors com Miguel Gallardo, Perico Pastor o Cristina Losantos.

Trobareu tota la informació sobre VoxPrima i la Pictoescriptura aquí.
També us deixem un pdf amb informació més resumida: voxprima_pres (2)