Programa Lecxit : Fes-te voluntari/ària!

Benvolgudes famílies,

Us informem sobre el programa LECXIT, on participa la nostra escola:

Fes-te voluntari/ària i vine a llegir amb nosaltres! Vols contagiar el gust per la lectura? LECXIT és la teva activitat!

Descripció de l’activitat: LECXIT és un programa que té per objectiu incrementar l’èxit educatiu dels infants a través del treball per la millora de la seva comprensió lectora. Aquesta campanya va adreçada a totes les persones que vulguin encomanar el gust per a la lectura a un infant. Iniciem la campanya de recerca de persones voluntàries per a la sisena edició del projecte LECXIT, que es desenvolupa a les Biblioteques de Mataró. Un cop a la setmana, una persona de manera voluntària comparteix amb un alumne una hora de lectura. Les persones voluntàries només han de saber llegir en català i tenir ganes d’acompanyar l’alumnat en els seus progressos educatius. És un projecte que té per objectiu incrementar l’èxit educatiu dels infants a través del treball per la millora de la seva comprensió lectora.

La clau de LEXCIT està en treballar de forma lúdica i amena al voluntariat i a la implicació de l’entorn dels nens i nenes que participen en el programa. Visualitza aquest vídeo per tenir més informació.

Perfil de la persona voluntària i requisits: Persones que vulguin encomanar el gust per a la lectura a un infant.
– Major de 16 anys.
– Compromís anual. Una hora setmanal.
– Tenir coneixements per llegir en català, que t’agradi la lectura i els infants.
– Tenir el certificat de no antecedents penals per delictes sexuals.

Llocs i horaris de l’activitat:
– Biblioteca Antoni Comas, els dimarts de 17.00 – 18.00 h

Durada: d’octubre de 2022 a maig de 2023

Es coordina la recerca i la inscripció de voluntaris des del servei d’Agència de Suport i Serveis a les Entitats de l’Ajuntament de Mataró:

Telèfon i horari de contacte: 673 431 610 (De Dilluns a Dijous, de 9:00h a 14:00h)

Correu electrònic: participacio@ajmataro.cat o ebrosa@ajmataro.cat