Som Cultura Popular

Dissabte 27 de gener al migdia, en el marc de la segona edició del fòrum Som Cultura Popular, en Pep Rubio i en Xavier Serra van ser els encarregats d’explicar la sortida teatralitzada que es fa cada any per anar a buscar el tió. L’activitat, realitzada un diumenge de desembre, l’organitza la Comissió de Festes de l’AMPA. Aquí teniu la seva intervenció:

La participació de l’AMPA estava programada dins les primeres conclusions del Fòrum d’Educació i Cultura Popular on el cap de setmana es van exposar diferents activitats educatives per part de centres educatius, AMPA, ajuntaments i associacions. Mataró va estar triplement representada perquè també van participar-hi les AMPA de l’Escola Anxaneta (parlant de la Trobada de Gegants Escolars de Catalunya) i la de l’ Escola Rocafonda (presentant els Cursos de gralla).

El Fòrum d’Educació i Cultura Popular va presentar els primers resultats d’un procés de reflexió que ha tingut lloc en els darrers mesos. El debat s’ha centrat en l’estat actual de la cultura popular en l’àmbit educatiu i les possibles línies d’actuació futura.
La segona edició del fòrum Som Cultura Popular, un punt de trobada entre els diferents col·lectius de la cultura popular, es va fer entre el 25 i el 28 de gener a la Fabra i Coats de Sant Andreu. Aquesta edició s’ha articulat al voltant de tres eixos: l’educació i la cultura popular, el patrimoni cultural immaterial, i els canvis socials associats a la transformació urbana i la gentrificació.