Primer pati obert

L’escola té el costum de mantenir el pati obert tots els divendres de 4:30h a 5:30h com una bona manera de fomentar la coneixença entre la comunitat educativa i que poder compartir l’espai de l’escola amb els infants. Així doncs, el proper divendres 5 d’octubre hi haurà el primer pati obert del curs 2018-2019.

L’estona de pati dels divendres a la tarda és un bon moment per conversar, per conèixer altres famílies i per compartir un espai de l’escola amb els vostres fills i filles. Per mantenir la coherència amb el treball que fan cada dia els mestres, us demanem que estigueu atents al joc i a l’actitud dels vostres fills i filles.

A continuació us facilitem les normes i d’ús de materials i espais que també trobareu penjades al pati de l’escola i que són les pautes de funcionament durant l’horari escolar i que els infants coneixen i respecten:

• Els nens i les nenes només poden jugar al pati de baix.
  • Els ajudarem a comportar-se d’acord a uns bons hàbits de convivència, tindran en compte les pautes i les normes d’ús de materials i espais, respectaran els arbres i les plantes i tindran cura de l’ordre i la classificació dels materials durant els moments d’endreça.
  • A la Plaça del Lledoner hi ha materials naturals per jugar i fer construccions. Les pedres i els troncs només es poden fer servir a dins d’aquest espai i, si mai veiem que n’hi ha per fora, contribuirem grans i petits a recollir-los.
  • Les rodes és un material de joc simbòlic i motriu. Si s’apilen, només fins a tres nivells. S’endrecen arrenglerades a dins del porxo d’entrada a l’escola, al costat de la paret de vidre del menjador.
  • Al pati disposem de fonts per beure aigua. En èpoques de bonança es pot agafar un glop d’aigua amb la boca i fer boletes de sorra.
  • Les caixes de fruita són per jugar al pati de sorra i al porxo. És un material que convida a fer construccions i muntatges. Es trenquen fàcilment si es posen del revés i algú s’enfila a sobre. Per tant cal evitar-ho.
  • El rocòdrom i les passarel·les és l’únic espai del pati on es pot jugar a grimpar, però només lateralment.
  • La pista és l’espai on fer jocs de pilota, jocs d’atrapar, jocs cooperatius i d’equips.
  • Els patinets i les bicicletes de casa no es poden fer servir dins de l’escola per motius de seguretat.
  • Els lavabos no són espais per amagar-se, ni per agafar aigua o jugar.
  • Disposem de diversos contenidors on llençar les deixalles: un contenidor pels residus orgànics (peles de fruites…), un contenidor groc pels envasos, plàstics i paper d’alumini; un contenidor blau per al paper i el cartró i unes papereres per llençar el rebuig (la resta de deixalles).
  • La campana només la toquen els mestres, els monitors/monitores del menjador o la conserge (pati obert dels divendres) per avisar que l’estona d’esbarjo s’ha acabat. Cal respectar l’horari de sortida.

L’acció conjunta i responsable contribueix favorablement per a que grans i petits puguem gaudir d’aquest temps i d’aquest espai col·lectiu.