Vocalia de Sostenibilitat- Comissió verda

Un dels objectius que defineixen el projecte educatiu de l’escola és que treballa per la sostenibilitat dels recursos naturals a través de l’educació ambiental.
D
es de l’any 2010 formem part del programa “Escoles verdes de la Generalitat de Catalunya i comptem amb un Comitè Ambiental on hi participa el professorat, l’alumnat i les famílies a través de la vocalia de sostenibilitat. Des d’aquest comitè es proposen iniciatives per incidir en el desenvolupament sostenible que es sumen al projecte de l’escola.

comissio-verda

Algunes de les iniciatives ja estan molt arrelades a l’escola, com són:

El Reciclatge de taps de plàstic i d’oli de cuina usat: Des de l’any 2012 es col·labora amb la Fundació
Maresme
amb un projecte de reciclatge que té per objectiu minimitzar l’impacte ambiental dels taps de plàstic i de l’oli usat i alhora crear ocupació de persones amb diversitat intel·lectual.

L’hort de l’escola: des del 2013 tenim un espai d’hort a les Cinc Sènies, a on l’alumnat pot aprendre de
manera integral, lúdica i des de la pràctica
disciplines diverses com són les matemàtiques, la llengua, el
dibuix, la tecno
logia, etc tot estant en un entorn agrícola. La vocalia dona suport logístic per posar l’hort a punt a principi de curs i recollir-lo abans d’estiu amb coordinació amb l’escola i els masovers de la finca a on s’ubica

Els Endrapa’ts : des del 2017 es van començar a fabricar els embolcalls d’esmorzars de Km.0 coneguts com els «Endrapa’ts de la Solà», amb l’objectiu de reduir residus innecessaris com l’ús de plàstics o paper d’alumini a l’escola. A més, aquests embolcalls es creen afavorint l’economia local ja que la confecció es realitza a l’espai de coworking de Can Fugarolas (veïns de l’escola).

Altres iniciatives puntuals que s’han dut a terme els últims anys des de la Vocalia de Sostenibilitat són:

Regala un llibre per Sant Jordi. Unes setmanes abans de Sant Jordi les famílies feien donació de contes i altres llibres i durant la celebració de Sant Jordi es feia parada al pati per incentivar la reutilització.
Sortida per conèixer la biodiversitat de les Cinc Sènies: Gràcies a la col·laboració desinteressada d’experts en biologia o el territori s’han organitzat sortides familiars durant el curs perquè les famílies puguin conèixer i  descobrir la biodiversitat que ens envolta.

Festa de la sostenibilitat: Cada dos anys s’organitzava aquesta festa a l’escola però oberta a tot el barri, que comptava amb diferents activitats, tallers i xerrades per recordar la importància del desenvolupament sostenible i la nostra capacitat d’incidir-hi.
El calendari de les 12 R: El 2020 la comissió verda va rebre l’encàrrec de dissenyar el calendari per les
famílies de l’escola i en va sortir un calendari així de
Rebonic explicant 12 «R’s» per participar en la
conservació del nostre planeta i entorn.