Reciclatge d’oli de cuina usat

Sabies que un litre d’oli contamina 1.000 litres d’aigua i que en ser abocat pels desaigües es converteix en aliment de rates? A més, la depuració d’oli en l’aigua és molt costosa. És un dels residus més problemàtics i perillosos per al medi ambient dels que generem a casa (o a l’escola). Aquest oli pot provenir de les restes d’un fregit, d’una llauna de conserves, etc.

Vols 1 pot per reciclar l’oli de cuina? Participa al projecte “Recicla i crea ocupació!”

🍀Com a escola adherida al programa d’escoles verdes es duen a terme diverses iniciatives per treballar cap a la sostenibilitat.

♻️ Entre altres accions, es col·labora amb la Fundació Maresme per tal de recollir l’oli de cuina usat de les famílies, minimitzant-ne l’impacte ambiental i contribuint a crear ocupació de persones amb discapacitat intel·lectual.

🤔 Com funciona?
Et donem un pot de la Fundació per 1,5€ i quan el tinguis ple, el deixes a l’escola (a l’armari de reciclatge d’oli entrant per la porta del pati de l’escola a la dreta) i n’agafes un altre de buit sense cost. I cada cop el mateix = canvieu un de ple per un de buit. La fundació Maresme recull els plens i en porta de buits cada 15 dies.

👉🏾Si t’interessa, pots demanar el teu pot per correu a afa@escolamontserratsola.cat i el podràs recollir el dia de la festa de benvinguda! També els trobaràs o els podràs demanar algunes tardes de patis oberts durant el curs.

🍀Comissió Verda – Vocalia de sostenibilitat🍀