Xerrada – Taller: “Eines per l’acompanyament educatiu dels teus fills i filles”

Dins el programa Eduquem en família de la Diputació de Barcelona, enguany, la Direcció d’Educació de l’Ajuntament de Mataró organitza el curs adreçat a famílies i representants d’AMPA/AFA, i qualsevol altra persona vinculada a les comunitats educatives dels centres educatius: “Eines per l’acompanyament educatiu dels teus fills i filles“, a càrrec d’Ana Isabel del Río, pedagoga i màster en educació per la ciutadania i en valors.

Aquesta activitat us permetrà tenir un coneixement global de les principals estratègies que us poden facilitar fer un acompanyament  educatiu més eficaç dels vostres fills i filles i aconseguir eines pel dia a dia. Un únic taller per abordar els principals temes que afecten a l’educació dels fills i filles.

Parlarem de les nostres preocupacions amb l’escola i el futur acadèmic dels fills i aprendrem què podem fer les famílies per aconseguir una bona escolaritat.

Les famílies tenim una influència determinant en el rendiment acadèmic i en la satisfacció vital dels nostres fills i filles.  Les nostres pràctiques educatives poden millorar el rendiment acadèmic o disminuir les dificultats, garantir un bon estat emocional i facilitar eines per fer front a la vida amb més garanties.

Avancem l’estratègia familiar clau per l’èxit escolar: la implicació eficaç de les famílies. Altres estratègies clau que abordarem: les expectatives que tenim envers els estudis i comportament, la relació afectiva, el cultiu de la lectura, la comunicació amb els fills i amb el centre, el nostre estil educatiu, l’educació de la intel·ligència emocional, l’ajuda amb els deures, pautes de salut, ….

Voleu saber més sobre les claus d’aquestes estratègies? Voleu saber com i per què milloren el rendiment? La vostra acció és determinant.

eines_per_lacompanyament_educatiu