El Síndic de Greuges ha presentat aquest dimecres, 9 de novembre, l’informe extraordinari La segregació escolar a Catalunya (II): condicions d’escolarització. Es tracta de la segona part de l’informe presentat el passat juliol sobre aquest mateix fenomen, però des d’una altra perspectiva. Si la primera part abordava l’admissió de l’alumnat, ara s’han analitzat quines característiques dels centres motiven que n’hi hagi que tinguin més demanda que altres i que atreguin més les famílies amb un perfil social determinat.
L’informe posa l’accent en un efecte espiral que reprodueix la segregació i no afavoreix que els centres tinguin una composició social equilibrada: d’una banda, les condicions d’escolarització, especialment les aportacions econòmiques de les famílies i el projecte educatiu de centre, determinen el nivell de demanda i el perfil social de l’alumnat dels centres; i d’altra banda, aquest perfil social, especialment a través de les aportacions i de la participació de les famílies, determina les condicions d’escolarització de l’alumnat (activitats complementàries, sortides, serveis complementaris, etc.).
Enllaços:
Per saber-ne més, us adjuntem dos articles que parlen sobre el tema:
[embeddoc url=”http://escolamontserratsola.cat/web/wp-content/uploads/2016/11/2016-1109-El-Periodico-Escola-Pública.pdf” download=”all” viewer=”google”] [embeddoc url=”http://escolamontserratsola.cat/web/wp-content/uploads/2016/11/2016-1109-El-diari-de-leducació.pdf” download=”all” viewer=”google”]