Comença el pati obert

Aquest divendres dia 6 d’octubre serà el primer divendres de pati obert del curs 2017-2018. És una activitat on l’escola obre el pati tots els divendres de 4:30 a 5:30 com una bona manera de fomentar la coneixença entre les families tot compartint l’espai escolar amb els infants.

Per mantenir la coherència amb el treball que fan cada dia els mestres, us demanem que estigueu atents al joc dels vostres fills i filles: l’escola és un espai adequat als infants però poden fer-se mal, malmetre el mobiliari o tenir conflictes…
A continuació us facilitem les normes d’ús de materials i espais que també trobareu penjades al pati de l’escola i que són les pautes de funcionament durant l’horari escolar i que els infants coneixen i respecten:

• Els nens i les nenes només poden jugar al pati de baix.
  • Els ajudarem a comportar-se d’acord a uns bons hàbits de convivència, tindran en compte les pautes i les normes d’ús de materials i espais, respectaran els arbres i les plantes i tindran cura de l’ordre i la classificació dels materials durant els moments d’endreça.
  • A la Plaça del Lledoner hi ha materials naturals per jugar i fer construccions. Les pedres i els troncs només es poden fer servir a dins d’aquest espai i, si mai veiem que n’hi ha per fora, contribuirem grans i petits a recollir-los.
  • Les rodes és un material de joc simbòlic i motriu. Si s’apilen, només fins a tres nivells. S’endrecen arrenglerades a dins del porxo d’entrada a l’escola, al
    costat de la paret de vidre del menjador.
  • Al pati disposem de fonts per beure aigua. En èpoques de bonança es pot agafar un glop d’aigua amb la boca i fer boletes de sorra.
  • Les caixes de fruita són per jugar al pati de sorra i al porxo. És un material que convida a fer construccions i muntatges. Es trenquen fàcilment si es posen del revés i algú s’enfila a sobre. Per tant cal evitar-ho.
  • El rocòdrom i les passarel·les és l’únic espai del pati on es pot jugar a grimpar, però només lateralment.
  • La pista és l’espai on fer jocs de pilota, jocs d’atrapar, jocs cooperatius i d’equips.
  • Els patinets i les bicicletes de casa no es poden fer servir dins de l’escola per motius de seguretat.
  • Els lavabos no són espais per amagar-se, ni per agafar aigua o jugar.
  • Disposem de diversos contenidors on llençar les deixalles: un contenidor petit marró, pels residus orgànics (peles de fruites…), un contenidor groc, pels envasos, plàstics i paper d’alumini; un contenidor blau, per al paper i el cartró i unes papereres per llençar el rebuig (la resta de deixalles).
  • La campana només la toquen els mestres, els monitors/monitores del menjador o la conserge (pati obert dels divendres) per avisar que l’estona d’esbarjo s’ha acabat.

L’acció conjunta i responsable contribueix favorablement per a que grans i petits puguem gaudir d’aquest temps i d’aquest espai col·lectiu.

Aprofitem l’avinentesa per informar-vos que aquest primer divendres muntarem una parada al pati amb roba i objectes perduts que hem anat recollint durant el curs passat. És important que us hi acosteu per recollir allò que sigui vostre. En el termini de tres dies, tot el que quedi ho portarem a alguna de les ONG d’àmbit social i humanitari que tenen seu a la nostra ciutat.