El conflicte com a oportunitat

La xerrada “El conflicte com a oportunitat: eines per a transformar-lo amb els nens i nenes” serà una trobada vivencial on podrem reflexionar i experimentar sobre aspectes, recursos i alternatives per afrontar els conflictes amb els infants d’una manera constructiva i positiva. La conduiran la Marta Ponce i l’Oliver Postigo, del servei de mediació ciutadana de l’Ajuntament de Mataró i s’ha progamat pel 25 d’abril a les 18h al gimnàs.

Aquest acte és fruit de l’aprovació del programa escola mediadora, en la sessió de constitució del Consell Escolar del passat 12 de desembre de 2016,  i de la composició de la comissió de Mediació i convivència de l’escola.

En aquest sentit, al llarg del curs, l’equip de mestres participa en diverses sessions d’assessorament i d’intercanvi amb dos mediadors del servei de mediació municipal, i s’ha adoptat una nova estratègia educativa de mediació entre iguals en el cicle de petits que s’anirà ampliant a primària de manera progressiva i que li diem “La bossa d’en paus”. També s’ha començat a treballar en el projecte de convivència a partir de les bases que l’escola ja té definides en el seu Projecte Educatiu.