Eleccions al Consell Escolar

El proper 28 de novembre hi haurà eleccions al Consell Escolar, que és l’òrgan col·legiat de participació de la comunitat educativa en el govern del centre. Hi ha representats la direcció, l’equip de mestres, les famílies, el personal d’administració i serveis i l’Ajuntament.

En els centres públics, la funció principal del consell escolar és participar en la presa de decisions en relació amb aquells temes importants per al bon funcionament i organització del centre. Les persones membres del consell escolar són elegides per un període de quatre anys i es renoven per meitats cada dos anys.

Com podem participar-hi les famílies?

• Presentant la vostra candidatura per representar les famílies.
  • Participant el dia que el centre convoqui les eleccions votant les persones candidates que considereu més representatives.

Per què és important que les famílies hi participem?

• Sou els màxims responsables de la formació dels vostres fills i de les vostres filles.
  • Les famílies i l’equip educatiu compartim un mateix objectiu i hem de ser capaços de treballar de manera conjunta i decidir a què ens comprometem per aconseguir-ho.
  • Les famílies teniu el dret de participar de manera democràtica en l’organització del centre. Aquesta és una manera de valorar l’escola i, de retruc, contribuïu a que el vostre fill o la vostra filla la valori.
  • L’èxit educatiu del vostre fill o de la vostra filla també depèn del funcionament i el clima de centre.
  • És la manera de fer arribar la vostra veu en temes que us puguin interessar.
  • És important tenir una escola participativa, democràtica i oberta a l’entorn.

El que pares i mares hem de saber o fer abans de les votacions:

• Consultar el calendari del procés electoral (que trobareu més avall)
  • Consultar el cens electoral provisional publicat per la direcció del centre.
  • Presentar les reclamacions al cens en cas que no hi consteu.
  • Consultar la persona que representa l’AMPA al consell escolar.
  • Presentar-vos com a candidats i candidates a formar part del consell escolar.
  • Conèixer si heu estat designats o designades membres de la mesa electoral.
  • Consultar el cens definitiu.
  • Consultar les candidatures presentades.
  • VOTAR.

Com presentar candidatura

• Podeu recollir el full per presentar la vostra candidatura a consergeria. Es tracta que feu una breu ressenya de les vostres inquietuds, del que significa l’escola per a vosaltres, quina serà la vostra aportació… i hi adjunteu una imatge per a que totes les famílies us reconeguin.