L’Hort de l’escola ja està en marxa!

Aquest dissabte passat es va procedir a fer el trasllat de l’hort de l’escola a la nova parcel·la de terreny que disposem enguany

Dissabte passat (12 de Novembre), la comissió verda va organitzar una jornada de treball per posar en marxa de nou l’hort de l’escola en la seva nova ubicació dins de les Cinc Sénies. Hi va haver molt bona resposta a la crida i vàrem ser forces mans (de pares, nens i docents) treballant per deixar l’hort a punt per les activitats que més endavant hi hauran de fer els escolars. Amb tot, seran els alumnes de cicle superior els responsables de menar l’hort durant el curs.

Es va treballar en la delimitació i condicionament de les parcel·les de cultiu, d’acord amb el sistema de Parades en Crestall. Un mètode d’agricultura ecològica a l’abast de famílies i escoles, desenvolupat per Gaspar Caballero de Segovia, i que sorprèn per la seva senzillesa i eficàcia.

Vàrem passar una bona estona fent una activitat que ens retorna altre cop a la natura i que, per sort, l’escola pot desenvolupar en un entorn agrícola tant interessant, ambiental i paisatgísticament, com les Cinc Sénies.

Clica a sobre la imatge per veure la galeria de fotografies

Cinc cèntims de la tècnica utilitzada: Parades en crestall.

El mètode permet cultivar hortalisses en un espai reduït, consumint poca aigua i amb un treball de manteniment mínim.  A grans trets es delimiten uns rectangles de terra (les parades) que llavors es cobriran amb fems de bassa (el crestall),  ­un tipus de compost que es posa damunt la parada sense barrejar amb la terra. Aquest fet confereix diferents avantatges respecte la pràctica habitual de barrejar-lo dins la terra. La sembra s’efectua més densament del que s’estableix en la mètode tradicional, i generalment va acompanyada de plantes aromàtiques. I d’altra banda, el reg es fa amb un sistema de tub permeable que permet un bon aprofitament i estalvi de l’aigua. Aquestes modificacions volen minimitzar així la pèrdua d’humitat, la presència de males herbes i l’afectació per possibles plagues, alhora que milloren l’equilibri ecològic del sòl. Les plantes cultivades en aquest tipus d’hort estan repartides per famílies botàniques, una a cada parada, i s’estableix una rotació d’aquestes en les diferents parades en un cicle quadriennal. Amb aquesta pràctica es vol reduir la incidència de malalties al conreu.

2016-1112-trasllat-de-lhort-32