Objecció a la LOMCE (6è)

Des de fa uns cursos, cada vegada més famílies s’acullen al dret d’objecció de consciència per tal d’impedir que els seu fills facin les proves d’avaluació diagnòstica que es realitzen a les escoles, a 3r i 6è de Primària. Segons ha informat l’escola, els alumnes de sisè les hauran de fer els dies 4 i 5 de maig. Les proves, però, no tenen efectes acadèmics i, per tant, no hi ha cap conseqüència negativa, ni per l’alumnat, ni per les famílies que opten per la objecció.

Les famílies, organitzacions o sindicats que estan contra la LOMCE han recollit un extens argumentari, que trobareu aquí, per qüestionar la validesa i la utilització que es fa del resultat de les proves.

Segons la Xarxa d’Escoles Insubmises, les proves de 3er i 6è de primària no són avaluacions, són exàmens clàssics i academicistes de llengua i matemàtiques. També denuncien que són una infraestructura de control i l’instrument fonamental per classificar alumnes i centres, i mercantilitzar l’educació en base a comparatives entre alumnes i centres. Això, segons la XEI, provoca la segregació entre escoles. En aquesta notícia trobareu un comunicat al respecte.

Si després de llegir l’argumentari opteu per l’objecció a les proves, podeu utilitzar aquesta carta tipus per comunicar-ho a l’escola.