Projecte d’art. Arriba l’hivern (curs 2009-2010)

Benvolguts pares, mares i familiars dels nostres infants:

Durant aquests darrers dies els nens i nenes de P5 han après cançons i danses que avui ens volen presentar. Agraïm que sigueu aquí amb nosaltres compartint aquest moment que hem preparat amb tanta il·lusió.

[embeddoc url=”http://escolamontserratsola.cat/web/wp-content/uploads/2016/09/presentacio_nadal1_131644.pps” download=”all” viewer=”microsoft”]

Us convidem a llegir aquest petit programa ja que us ajudarà a entendre la història que tot seguit explicarem.

Aprofitem aquesta trobada per desitjar-vos:
Bones festes de Nadal!

PROGRAMA DE MÀ

Primera part
Fem una dansa a partir de l’audició: “Passeig en trineu” de Leopold Mozart. Aquesta peça ens evoca un paisatge d’hivern. Observem l’obra de Pieter Brueghel : l’Hivern.
La imatge ens suggereix la historia d’uns nens que estan molt contents. Que juguen al carrer i fan un ninot de neu . Amb els instruments fem els sons i inventem una
partitura. Títol de l’audició: “El ninot de neu”.
Autors: Els infants de P5 de l’ametller i l’olivera.

Segona part
Ens fixem en el Dimoni, personatge dels pastorets i d’algunes nadales molt arrelades a les nostres tradicions populars perquè ens suggereix moviment, ritme i colors. Els quadres del pintor americà Jackson Pollock plens d’aquests elements ens ajuden a crear la nostra dansa. Ho fem a partir de l’audició: “Carmina Burana” de Carl Orff.
Observem el retrat de “l’hivern” del pintor italià Arcimboldo. Hi veiem un monstre, un dimoni! Amb aquesta imatge i les nostres endimoniades obres cantem la nadala “El dimoni escuat” amb la col·laboració dels companys més petits de l’escola.

Tercera part
Poc a poc arriba la nit i retorna la calma. El silenci omple l’espai. La neu el paisatge.
Audició: “Nieven el billar”
Autor: Sergio Merino Rocha