Jornada amb Joan Pere Le Bihan

El dimarts 15 de novembre, l’equip de mestres vam tenir una sessió de treball amb Joan Pere Le Bihan, director durant molts anys de les escoles de La Bressola de la Catalunya Nord.

Aquestes escoles basen el seu funcionament en l’agrupament vertical d’alumnes, és a dir, grups d’alumnes en què es barregen dues o tres edats diferents. L’avantatge d’aquest sistema d’agrupament, entre altres, es basa en les possibilitats que dóna la responsabilitat que assumeixen els alumnes més grans envers els més petits, la vivència normalitzada de la diferència entre alumnes començant per la més evident com és la de l’edat, i l’aprenentatge entre iguals.

A la llarga, una de les fortaleses d’aquest sistema és – segons explicava Joan Pere – l’augment del civisme en aquests nois i noies, cosa molt necessària en aquests moments. Se’l va obsequiar amb un gravat de la Montse Gasull al·legòric de l’escola, com agraïment per la interessant sessió de treball que vam tenir amb ell.