Anem a buscar el Tió 2016

El passat diumenge 18 de desembre de 2016, al matí,  vam quedar a la porta de l’escola per anar a buscar el Tió. Allà, ens vam trobar a l’Angelina, de cognom Agustina o l’Agustina, de cognom Angelina (no ens va quedar clar), que ens va explicar que havia perdut el seu gatet Marrameu, i que si l’ajudàvem a buscar-lo, ella ens ajudaria a buscar el Tió!

2016-1218-anem-a-buscar-el-tio-5

Clica a sobre de la imatge per veure l’àlbum de fotos

Així que vam decidir cantar la cançó dels bomber (“som els bombers que venim d’apagar focs…) per veure si venien a donar-nos un cop de mà. I aquests, en sentir la cançó, varen venir ràpidament acompanyats d’un policia. Tots plegats, vam començar a buscar el mixu de la senyora Agustina, de cognom Angelina, i el Tió de l’escola.

Vam començar la recerca pels parcs i places de davant de l’escola, on hi anàvem trobant diferents pistes.  La primera va ser un llibre de la Biblioteca Antoni Comas. Sabíem que per allà, havia d’haver passat el mixu de la senyora Angelina, de cognom Agustina perquè ens havia dit que al seu mixu, li agrada molt llegir. Però també, vàrem trobar diferents animalons que estaven atrapats dalt dels arbres i, amb l’ajuda dels bombers que s’enfilaven amb una escala, i dels nens, que estiraven un llençol per amortir la caiguda de l’animaló, els vam salvar un a un. Tot i no ser el mixu que buscava, la senyora Agustina, de cognom Angelina, els va trobar molt monos i se’ls va quedar tots.

Salvant animalons, vam anar passant pels tres parcs de davant de l’escola, fins arribar al recinte de la Biblioteca Antoni Comas, tot travessant els carrers amb l’ajuda del simpàtic policia que ens acompanyava.

2016-1218-anem-a-buscar-el-tio-8

Finalment, la desmemoriada senyora Angelina, de cognom Agustina, va recordar que dissabte havia plogut i que el Marrameu s’havia mullat. Perquè que no agafés fred, el va posar a l’assecadora i, per això, era possible que no contestés quan ella el cridava. Per sort,  la veïna de l’Angelina, de cognom Agustina, ens va confirmar que el gat es trobava en perfecte estat i que ara, en Marrameu s’havia convertit en un gat d’angorina la mar de bonic.

Després de saber la bona notícia, els nens i les nenes de l’escola van descobrir  el tió enfilat a dalt d’un arbre i, un cop més, amb l’ajuda dels bombers,  vam poder rescatar-lo. Aquest cop, però, no ho vam fer llançant-lo des de dalt de l’arbre, per por del que hagués pogut passar.

2016-1218-anem-a-buscar-el-tio-13

Fou així, com al final, tots contents, vam tornar a l’escola per celebrar-ho amb un pica-pica.

Crònica de la Dolors,  mare d’en Victor (3er C) i la Nahira (P5 A) i fotografies d’en Xevi, pare de la Rut (P3 B), i de la Natàlia, mare de la Júlia (5è B), Laia (2n A) i Pau (P5 A)