Setmanari de la FaPaC 22/09/2016

EL SETMANARI DE LA FAPAC

22 de setembre de 2016

La comunitat educativa fem front comú per les beques menjador
Ha començat el curs i la informació sobre l’atorgament de les beques menjador continua sent poc transparent. Per aquesta raó, des del Marc Unitari de la Comunitat Educativa hem fet una primera acció de la constra campanya: reclamar per escrit a la consellera d’Ensenyament informació sobre l’estat dels ajuts. Disposar d’aquestes dades és una prioritat per tal d’aconseguir una cobertura real de les necessitats d’alimentació dels nostres infants. Llegir nota de premsa.

Espai web amb informacions inici de curs
Hem estrenat un nou espai al nostre web amb informació que us serà d’utilitat relacionada amb el començament de curs. Entreu-hi i conegueu el suport que us oferim a les AMPA des de la federació (assegurances ètiques, assessorament, formació, etc). A més, publiquem un recull amb notícies sobre com està arrencant el curs al territori per deixar constància de les nostres principals problemàtiques. Expliqueu-nos el vostre cas al mail: fapac@fapac.cat i ho publicarem.

Escalfem motors per a les eleccions als consells escolars
Aquest primer trimestre de curs se celebren eleccions als consells escolars de centre. És una oportunitat per demostrar que la nostra participació és clau. Hem habilitat un espai web, en permanent actualització, on trobareu informació sobre la importància d’aquestes eleccions i recursos útils per fer la vostra campanya al vostre centre educatiu. Entreu-hi periòdicament perquè anirem publicant més articles i més documents per descarregar.

Campanya de renovació de dades de les AMPA
Com a AMPA federada, necessitem disposar de les vostres dades actualitzades per comunicar-nos millor amb vosaltres. A més, evitareu problemes amb les assegurances, ja que la cobertura de responsabilitat civil és vàlida sempre i quan siguin correctes les dades del número d’alumnes del vostre centre. Podeu fer aquesta actualització per mail o retornant-nos el full de renovació de dades que heu rebut per tramesa postal. Teniu de temps fins al dia 1 d’octubre.

D’INTERÈS

ASSOCIA’T A LA FESTA
Diumenge, 25 d’octubre
Hora: de 18.30 a 19.00h

Més de 200 associacions estarem a la plaça Catalunya amb un gran ventall d’activitats a l’espai “Associa’t a la Festa”. La FaPaC intervindrem en aquest espai en un programa de ràdio on explicarem el model de menjador que defensem i la nostra campanya de beques menjador. També parlarem del mapa escolar. A més, la Plataforma Volem Signar i Escoltar exposarà la lluita per garantir una educació bilingüe per infants i joves sords. Veniu i acompanyeu-nos!

Jornada ECOEDUCACIÓ
Dia: Dissabte, 8 d’octubre
Hora: a partir de les 10.00h
Lloc: Centre Cívic de Sant Julià de Ramis
Amb la participació de Gisela Vicenç, presidenta de FaPaC a Girona, a la taula sobre Xarxa d’Escoles Obertes i Participatives de les comarques gironines.

PROPERES ASSEMBLEES TERRITORIALS FAPAC

No us perdeu les properes Assemblees que farem al territori.
Escollirem els membres de junta. Debatrem sobre els temes educatius que ens interessen i decidirem les nostres línies d’actuació. Reserveu-vos la data!

• Dissabte 8 octubre: ASSEMBLEA TERRITORIAL LLEIDA
  • Dissabte 15 octubre: ASSEMBLEA TERRITORIAL MARESME-VALLÈS ORIENTAL